DrWindows
Redaktion
Xbox-Marketing wird nach Abgang des Chefs umgebaut – Major Nelson hat einen neuen Job
von Martin Geuß
Jerret West, bisher Chef des Xbox-Marketings, hat Microsoft verlassen und wird sich Roblox anschließen. Das führt zu einem Umbau der gesamten Abteilung. Unterdessen hat ein weiterer prominenter Abgang inzwischen einen neuen Job gefunden.
Larry Hryb, besser bekannt als Major Nelson, hatte Microsoft im Juli 2023 nach über 20 Jahren verlassen, seither hatte man nichts mehr von ihm gehört. Auf der Plattform X verkündete er gestern, dass er sich Unity angeschlossen hat. Er bleibt der Spielebranche also erhalten und auch in seiner neuen Tätigkeit will er sich ganz der Unterstützung von Entwicklern widmen, wie er das immer getan hat. Sein ehemaliger Chef Phil Spencer gehörte zu den ersten Gratulanten.
Im eigenen Haus muss Spencer einmal mehr umbauen. Jerret West, bisheriger Leiter des Xbox-Marketings, wechselt zu Roblox (via TheVerge). Es ist schon sein zweiter Abschied aus Redmond, im Jahr 2011 hatte er Microsoft in Richtung Netflix verlassen und leitete dort das Marketing, ehe er 2019 zurückkehrte und unter anderem für den Start der Xbox Series X|S verantwortlich zeichnete.
Die Gelegenheit nutzt Phil Spencer, um sein Marketing-Team neu aufzustellen. In einem Memo an die Mitarbeiter schreibt Spencer, das Marketing solle näher an die Produktteams heranrücken. Das Spiele-Marketing der einzelnen Studios soll deshalb Teil der jeweiligen Entwicklungsbereiche werden, die wiederum Matt Booty als Gesamtverantwortlichem unterstellt sind.
Das Xbox-Marketing unter der Leitung von Chris Lee wird direkt unterhalb von Sarah Bond eingehängt.
Hier das Rundschreiben von Phil Spencer in voller Länge:
I have some news to share with all of you: Jerret West, who has served as the Chief Marketing Officer of Xbox for four and a half years, will be leaving Microsoft to join Roblox as their new CMO and Head of Market Expansion. His last day will be June 30th.
On behalf of Team Xbox, I’d like to thank Jerret for everything he accomplished. During his time here, Jerret was instrumental in launching and growing communities like our Xbox social universe to 120M followers strong, and product expansion like Game Pass which is now available in more than 80 countries worldwide. He oversaw the creation and delivery of global marketing campaigns for numerous games, platforms (console, PC, cloud) and brand moments such as this year’s momentous Xbox Games Showcase. Roblox is an important partner for Xbox, and we look forward to working with Jerret and the Roblox team to connect more people around the world through the power of play.
As a team we are committed to growing the strong marketing capability in Gaming. Going forward, the Gaming Leadership Team and I have decided to place marketing closer to the businesses they support. Games marketing will sit inside of Studios, Xbox marketing will sit inside the Xbox team, international marketing will sit inside of the Consumer Sales Org, and our centralized marketing team will report to me. The following organizational changes will be effective on July 1st:
The Integrated Marketing team led by Kirsten Ward and the Programming and Events team led by Tina Summerford will come together as an expanded Central Gaming Marketing team under Kirsten, who will report to me as a member of the Gaming Executive Leadership Team. Chief of staff Pav Bhardwaj and executive assistant Kim Nold will report to Kirsten.
The Bethesda Publishing Marketing team, led by Erin Losi, will move to Game Content and Studios, reporting to Matt Booty.
The 1P Games Marketing Team including Xbox Game Studios and Mojang, led by Aaron Greenberg, will also move to Game Content and Studios, reporting to Matt.
The Xbox Marketing team, led by Chris Lee, will move to the Xbox Org, reporting to Sarah Bond.
The International Marketing team, led by Jim McMullin and Florian Liewer, will move to the Consumer Sales Org, reporting to Ami Silverman.
The Bethesda International Marketing team, led by Adam Carter, will also move to the Consumer Sales Org. Adam will be taking on a new role leading Business Operations at Bethesda, reporting to Jill Braff. The Consumer Sales Org will work on backfilling his role and share more at a later date.
We’re fortunate to have a deep bench of talent and experience, and I’m excited to see how our marketing will evolve under their leadership.
Phil
Hinweis: Der Artikel wird möglicherweise nicht vollständig angezeigt, eingebettete Medien sind in dieser Vorschau beispielsweise nicht zu sehen.
Artikel im Blog lesen
von Martin Geuß
Jerret West, bisher Chef des Xbox-Marketings, hat Microsoft verlassen und wird sich Roblox anschließen. Das führt zu einem Umbau der gesamten Abteilung. Unterdessen hat ein weiterer prominenter Abgang inzwischen einen neuen Job gefunden.
Larry Hryb, besser bekannt als Major Nelson, hatte Microsoft im Juli 2023 nach über 20 Jahren verlassen, seither hatte man nichts mehr von ihm gehört. Auf der Plattform X verkündete er gestern, dass er sich Unity angeschlossen hat. Er bleibt der Spielebranche also erhalten und auch in seiner neuen Tätigkeit will er sich ganz der Unterstützung von Entwicklern widmen, wie er das immer getan hat. Sein ehemaliger Chef Phil Spencer gehörte zu den ersten Gratulanten.
Im eigenen Haus muss Spencer einmal mehr umbauen. Jerret West, bisheriger Leiter des Xbox-Marketings, wechselt zu Roblox (via TheVerge). Es ist schon sein zweiter Abschied aus Redmond, im Jahr 2011 hatte er Microsoft in Richtung Netflix verlassen und leitete dort das Marketing, ehe er 2019 zurückkehrte und unter anderem für den Start der Xbox Series X|S verantwortlich zeichnete.
Die Gelegenheit nutzt Phil Spencer, um sein Marketing-Team neu aufzustellen. In einem Memo an die Mitarbeiter schreibt Spencer, das Marketing solle näher an die Produktteams heranrücken. Das Spiele-Marketing der einzelnen Studios soll deshalb Teil der jeweiligen Entwicklungsbereiche werden, die wiederum Matt Booty als Gesamtverantwortlichem unterstellt sind.
Das Xbox-Marketing unter der Leitung von Chris Lee wird direkt unterhalb von Sarah Bond eingehängt.
Hier das Rundschreiben von Phil Spencer in voller Länge:
I have some news to share with all of you: Jerret West, who has served as the Chief Marketing Officer of Xbox for four and a half years, will be leaving Microsoft to join Roblox as their new CMO and Head of Market Expansion. His last day will be June 30th.
On behalf of Team Xbox, I’d like to thank Jerret for everything he accomplished. During his time here, Jerret was instrumental in launching and growing communities like our Xbox social universe to 120M followers strong, and product expansion like Game Pass which is now available in more than 80 countries worldwide. He oversaw the creation and delivery of global marketing campaigns for numerous games, platforms (console, PC, cloud) and brand moments such as this year’s momentous Xbox Games Showcase. Roblox is an important partner for Xbox, and we look forward to working with Jerret and the Roblox team to connect more people around the world through the power of play.
As a team we are committed to growing the strong marketing capability in Gaming. Going forward, the Gaming Leadership Team and I have decided to place marketing closer to the businesses they support. Games marketing will sit inside of Studios, Xbox marketing will sit inside the Xbox team, international marketing will sit inside of the Consumer Sales Org, and our centralized marketing team will report to me. The following organizational changes will be effective on July 1st:
The Integrated Marketing team led by Kirsten Ward and the Programming and Events team led by Tina Summerford will come together as an expanded Central Gaming Marketing team under Kirsten, who will report to me as a member of the Gaming Executive Leadership Team. Chief of staff Pav Bhardwaj and executive assistant Kim Nold will report to Kirsten.
The Bethesda Publishing Marketing team, led by Erin Losi, will move to Game Content and Studios, reporting to Matt Booty.
The 1P Games Marketing Team including Xbox Game Studios and Mojang, led by Aaron Greenberg, will also move to Game Content and Studios, reporting to Matt.
The Xbox Marketing team, led by Chris Lee, will move to the Xbox Org, reporting to Sarah Bond.
The International Marketing team, led by Jim McMullin and Florian Liewer, will move to the Consumer Sales Org, reporting to Ami Silverman.
The Bethesda International Marketing team, led by Adam Carter, will also move to the Consumer Sales Org. Adam will be taking on a new role leading Business Operations at Bethesda, reporting to Jill Braff. The Consumer Sales Org will work on backfilling his role and share more at a later date.
We’re fortunate to have a deep bench of talent and experience, and I’m excited to see how our marketing will evolve under their leadership.
Phil
Hinweis: Der Artikel wird möglicherweise nicht vollständig angezeigt, eingebettete Medien sind in dieser Vorschau beispielsweise nicht zu sehen.
Artikel im Blog lesen